Forum

Transfers 22/23
 

[Gesloten] Transfers 22/23

Pagina 147 / 148 Eerste     Laatste
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

@peter404 Je moet er altijd naar streven om Seuntjes te behouden. Adewoye zal vertrekken, die is niet meer houdbaar. Als er en club voor Etienne komt moet je hem verkopen, hij keept een goed seizoen maar de onrust en wisselvalligheid blijft aanwezig. Ik zou niet weten waarom er een club voor Lelieveld zou komen.

Geplaatst : 21/03/2023 2:42 pm
Luc
 Luc
(@luc)
Luctor et emergo

Zoveel mogelijk basisspelers proberen te behouden, er zit chemie in de ploeg, dat is kostbaar.

Anita, Kramer, Bel Hassani, Seuntjens, Clement, Bakari zonder twijfel als mogelijk.

Voor Augustijns hebben we Lokesa, dus Sebbe hoeft niet verlengd te worden, ook Kesting en Perreira zou ik niet verlengen.

Mulder stopt.

Maar Nieuwpoort en Gaari wél verlengen, zij zijn echt gegroeid onder Oosting.

Ik heb twijfels over Wouters en Jozefzoon, alhoewel beide in de laatste invalbeurten niet tegen zijn gevallen.

 

Geplaatst : 21/03/2023 3:01 pm
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

@luc Wouters laten gaan en gaan kijken voor een linksback die minstens gelijkwaardig is aan Lutonda.

Geplaatst : 21/03/2023 4:58 pm
(@pascal)
Lid

Ik zou er wel eens een stelling in willen gooien en dit lijkt mij het meest geschikte/relevante topic daarvoor. Ik kon even niet kiezen tussen beide stellingen, maar ik heb ze even onder elkaar gezet want ze komen in de basis toch een beetje op hetzelfde neer. 

"RKC moet het salarisplafond doorbreken om deze selectie bij elkaar te houden" 
"RKC kan best een financieel risico nemen om deze selectie bij elkaar te houden"

Ik zal zelf aftrappen; EENS , ongetwijfeld niet een populair antwoord, maar toch wil ik hem even toelichten. 
Allereerst zul je je dan af moeten vragen of je met de huidige selectie kunt degraderen. Tuurlijk, alles kan en garanties heb je niet. En als in deze selectie Kramer, Seuntjes, Clement en Adewoye geblesseerd raken kun je er zomaar uitkukelen. Maar in de kern vind ik dat we een selectie hebben die normaliter goed genoeg is om toch minimaal 15e te eindigen. Zit het met deze selectie mee (zoals dit seizoen) kun je zomaar 8/9e worden, en zou het tegen zitten wordt je 14/15e). Gemiddeld zul je moeiteloos met deze selectie (en iedereen blijft fit) rond de 12e plek moeten kunnen eindigen. Als je zelfs bij de kwetsbare posities (bv rcv, linksback) nog kunt doorselecteren zou je met een dergelijke selectie je volgend seizoen moeiteloos handhaven. Met de selectie bij elkaar houden bedoel ik dan ook echt dat we een Kramer, Seuntjes, Bel Hassani, Clement etc. allemaal behouden al lijkt dat voor sommige spelers misschien niet realistich, vooral Seuntjens. Bijkomend voordeel is dat Oosting niet weer vanaf 0 opnieuw hoeft te beginnen en vanaf dag 1 echt bezig kan zijn met het perfectioneren van de speelwijze. Je hebt vanaf dag 1 al een voorsprong op je concurrenten. Dan de vraag hoeveel geld is het je waard? Bij degradatie slinken je inkomsten volgens van Mosselveld met 40% en wordt je begroting bijna gehalveerd, een gigabedrag dus. Je salarisplafond doorbreken om deze selectie bij elkaar te houden heb je in mijn optiek bij handhaving alweer direct dubbel en dwars terugverdiend. Even daargelaten dat een Seuntjens RKC waarschijnlijk toch wel zal verlaten al betalen ze hem een ton extra, maar dat even terzijde. Ik denk dat we nu moeten doorpakken als club. En inderdaad, geen (onverantwoorde) financiële risico's nemen, we willen niet weer bij het gemeentehuis zitten blablabla etc. , maar is dit niet hét moment om nu de stap te maken om stabieler te worden en in de Eredivisie te blijven? Het zou toch zonde zijn als een Clement straks weer teruggaat naar promovendus PEC Zwolle omdat hij daar een ton extra kan gaan verdienen. Deze selectie is goud waard als je die bij mekaar kunt houden.

Geplaatst : 27/03/2023 2:29 pm
(@peter404)
Lid

@pascal 

 

Ik ben het helaas niet met je stelling eens.

Ik zal toelichten waarom:

1. We hebben dit soort momenten eerder gehad. Denk aan 2007 / 2008. Vd Vegt ging spelers halen als Reuser, Vicelich, Remacle en van den Bergh en zo nog meer. In de winterstop kwamen daar nog meer misinvesteringen bij. RKC zou een mooie stap gaan maken met een financieel risicootje. In 2013/2014 werd dit huzarenstukje herhaald. Tavares, Lamey, Sno en nog een blik spelers. Beide seizoenen degradeerden we.

2. Het samenstellen van selecties is ook evenwicht in belangen. Hoewel je Bel Hassani en Seuntjens het liefste behoud zie je terug dat ze eigenlijk niet goed samenspelen. Of de één schittert of de ander. Bel Hassani zal nu niet klagen als hij gewisseld wordt, maar komt hij volgend jaar op de bank dan wordt het anders.

Ik geef toe dat ik ook het liefste zou willen dat alle genoemde spelers blijven, maar zo werkt de voetbalwereld niet. En het biedt ook kansen. Iedereen was vorig jaar blij met Odgaard ( en terecht, ik ook). Nu mis ik Odgaard niet. De vervangers doen hun werk.  Wie weet halen we een jong talent op bij een topclub en verkopen we die over 2 jaar voor een mooie prijs.

 

Geplaatst : 28/03/2023 2:54 pm
Pascal reageerde
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

@peter404 Ben het deels met je eens. 

 

Ik denk wel dat we moeten gaan door selecteren in met name de achterhoede. Op het middenveld hebben we aardig wat talent lopen om een vertrek van of Bel Hassani of Clement of Seuntjes op te vangen. Als 1 van die drie vertrekt is dat geen ramp, ik zou momenteel pleiten voor het vertrek van Bel Hassani, maar dat is de vorm van de dag. Augustijns mag van mij ook vertrekken. Voorin beetje hetzelfde verhaal, Lobete en Biereth zullen teruggaan en Jozefzoon zou ik niet verlengen. Daarvoor is de komst van een alternatief voor Kramer en een jonge talentvolle buitenspeler voor de toekomst voldoende lijkt mij. Min mag vertrekken. Al valt er natuurlijk wel een gat daar naast Kramer, wellicht Lobete verlengen. 

 

Achterin is er meer werk. Bij het vertrek van Adewoye (wat ik wel verwacht) moeten er 2 eredivisiewaardige CV's komen en nog een talent voor achter de hand omdat Mulder ook stopt. Dan heb je de posities dubbel bezet. Als Bakari verlengd zit je op rechts goed en links moeten we Wouters laten gaan en iemand binnenhalen die minstens zo goed is als Lutonda en het liefst beter, mogelijk iemand met andere kwaliteiten voor de afwisseling. Op goal Pereira laten vertrekken en een stabiele keeper halen die met Etienne de strijd aan kan gaan en waar je op terug kan vallen. 

 

Dan hebben we: 

Vaessen
Nieuwe keeper
Spenkelink
Kesting

Lelieveld
Bakari

Nieuwe CV
Nieuwe CV/Adewoye
V.d Buijs
Nieuwpoort
Gaari
Nieuwe talentvolle CV

Nieuwe LB
Lutonda

Anita
Felida
Clement
Oukili
Seuntjes/Bel Hassani
Lokesa
Vroegh

Kramer
Nieuwe spits/Lobete
Nieuwe Spits
Bakkali
Kuijpers
Talentvolle aanvaller

 

--------------------------------Vaessen

-----------Nieuwe CV-----------Nieuwe CV/Adewoye---------Buijs

Lelieveld---------------------------------------------------------------Nieuwe LB

----------------------Anita------------------Clement

------------------------------Seuntjes

-------------Kramer---------------------Nieuwe spits/Lobete

Geplaatst : 28/03/2023 4:05 pm
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

En als Vitesse failiet gaat Meulensteen proberen terug te halen. 

Geplaatst : 28/03/2023 4:05 pm
(@pascal)
Lid

Het is weer bijna 1 April, dus de eerste berichten van welke spelers de contracten formeel worden opgezegd komen tevoorschijn. Zie al wel een paar interessante opties. Leeroy Owusu (W2), al heeft de RVV niet de meeste prio en Jamie Jacobs (Cambuur). 

Geplaatst : 29/03/2023 2:54 pm
(@willem)
Lid

Kramer verleng met 2 jaar

Geplaatst : 31/03/2023 2:58 pm
(@kurtvandoorn)
Lid

@willem dat is heel goed nieuws

Geplaatst : 31/03/2023 3:04 pm
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

Mooi dat is 1!

Ik hoop dat er snel een aantal volgen. 

Geplaatst : 31/03/2023 3:15 pm
(@vasconcelos)
Lid

Goed nieuws inderdaad! 2 jaar zelfs.. Hoop wel dat ie op z'n 36e nog altijd zo goed mee kan als nu 😉

Geplaatst : 31/03/2023 3:20 pm
 Tim
(@tim)
Oprichter Programmeur Supporter

Mooi dat het nu officieel rond is met Kramer! Ze zitten met meer spelers om tafel. Én er is een speler met een optie in het contract die wordt gelicht bij handhaving, dus daar kun je ook wel van uit gaan ;-). 

Binnenkort ongetwijfeld meer.

Topic starter Geplaatst : 31/03/2023 3:21 pm
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

@tim Kan je de naam van degene met de optie prijsgeven?

Geplaatst : 31/03/2023 3:47 pm
Tim reageerde
 Tim
(@tim)
Oprichter Programmeur Supporter

Geplaatst door: @bakari

@tim Kan je de naam van degene met de optie prijsgeven?

 

Gaari.

 

Topic starter Geplaatst : 31/03/2023 4:05 pm
Pagina 147 / 148 Eerste     Laatste
Deel: