Poeh dat zijn beide interessante opties. Jozefszoon als extra voor hoede speler...
Is Pelupessy een defensieve kracht? Dan zouden we alle drie linies versterken ?
Klote zeg!!!
Stijn is wel de gangmaker op het middenveld, dat is een hele grote streep door de rekening!
Zonder adequate versterkingen, zie ik het somber in.......we misten sowieso scorend vermogen en verdedigend is het ook karig.
Nu word onze sterkste linie beroofd van de sterkste speler.......
Balen van Stijn, die zal nu ongetwijfeld gaan vertrekken. Lijkt dan toch nog in een stroomversnelling gekomen te zijn, RKC gaf gister zelf nog een lijst met spelers die mee gingen naar Portugal, waar Stijn gewoon op stond. Nu heeft Frank natuurlijk met Reijnders al wel een vervanger in huis gehaald. Komt van al onze middenvelders kwa type toch het meeste in de buurt van Stijn.
Ben benieuwd of er nog wat bij gaat komen. Gok zelf dat die jongens uit Engeland niet haalbaar zijn, mocht dat wel lukken zou het wel een erg grote stunt zijn.
Natuurlijk heb je niks aan een ongemotiveerde speler, maar ik zou toch proberen Spierings in Waalwijk te houden of eventueel verkopen voor wat minder maar dat je hem nog in Waalwijk het seizoen af kan laten maken.
Spierings is gratis gekomen vorige winter en heeft al veel meer dan deze 5 ton (als de bedragen kloppen)voor de club opgebracht door RKC hoogstpersoonlijk naar de eredivisie te schieten. Op alle facetten is de club er enorm op vooruit gegaan. Een nieuwe speler moet altijd weer worden ingepast en met ADO, VVV en PEC direct na de winter heb je deze tijd niet. 5 ton klinkt leuk maar Spierings heeft dit geld allang opgebracht. RKC is in de positie om spelers niet perse te hoeven verkopen. Met spierings erbij heeft rkc nog alle mogelijkheden degradatie te ontlopen, zeker wanneer er de eerste 2 wedstrijden minimaal 4 punten worden gepakt.
Jammer van Stijn natuurlijk maar een vertrek voor een hele mooie prijs lijkt onomkomelijk. Nu moeten we naar het post-stijn tijdperk kijken en kunnen we misschien iets met die 5 ton doen!
Twee spelers die mij interresant lijken:
- Leeroy Owosu van de Graafschap, rechtsback, wel nog 1,5 jaar contract
- Nick Doodeman van Volendam, rechtsbuiten, 1,5 jaar contract. 3 goals 4 assists.
Daarmee zozeer geen vervanger op CAM maar daar is misschien een oplossing voor. Daarom mijn opstelling:
Veassen
Sporkslede - Hannes - Mulder - Bakari
Rienstra - Leemans
Elbers - Tahiri
Vente
Bilate
@lucas
Dat is wel erg aanvallend.
Hopelijk kan Reijders de creativiteit brengen om de spitsen te bereiken, want ondanks zijn werklust, heeft Rienstra deze cretiviteit niet.
Opstelling m.i.
Vaessen
Sportslede Mulder Delcroix Bakari (Quasten)
Reijnders Leemans Rienstra
Elbers Bilate Tahiri
Een veredelde 4-4-2, want Tahiri speelt in deze opstelling hangend op links.
Combineren en proberen te profiteren van de snelheid van Elbers.
Vente hoeft van mij zeker niet meer terug te komen, stuur hem maar terug naar Feyenoord.
Hij heeft kansen genoeg gehad en nul keer gescoord, harde werker, maar erg ongelukkig, daar gaan we de oorlaog zeker nier mee winnen.
Zeljko, ik denk dat Reda Kharchouch voor RKC relatief te duur is. Hij heeft namelijk nog een doorlopend contract tot 2021. Wel weer een speler die op latere leeftijd vanuit de amateurs komt bovendrijven in de KKD.
Ik lees ook dat Carel Eiting van Ajax in de winterstop graag naar een andere club wil om zich in de Eredivisie te bewijzen. De middenlinie is natuurlijk al sterk bezet maar dit zou toch wel een grote kwaliteitsinjectie zijn.
Adnane Tighadouini paar jaar geleden bij Vitesse en NAC nog succesvol zit ook nog steeds zonder contract, als 2 benige buitenspeler ook een goede optie om erbij te hebben. Wel al wat ouder.
Krisztian Nemeth zie ik ook graag terugkomen ben het met de meeste wel eens dat Dylan Vente mislukt is en mss beter terug kan naar Feyenoord. Ook onze oud speler Jean David Beauguel zie ik graag nog terugkeren in het geel blauw. Heeft helaas een contract in Plzen tot 2022.
W moeten inderdaad aanvallend versterken.
Ik heb begrpen dat we gistern ook op het veld de meeste kansen creeren, maar niet afmaken.
Wellicht proberen Emil Hansson te huren van Hannover?
Hij speelt vrijwel niet en hij zou op de flank kunnen spelen en dan wellicht Sow, als targetman samen met Mario?
Hoe dan ook, we moeten een goalgetter erbij hebben! Beauguel zou inderdaad erg fijn zijn, speelt hij bij Plzen?
Anders Vasconcellos maar weer ??
Emil Hansson, niet spelen? Van de 15 wedstrijden heeft ie er 1 niet gespeeld. 3x basis en 11 invalbeurten die laat Hannover echt niet gaan in de winterstop.
Vasconcelos is 41 jaar deze is volgens mij allang met voetbalpensioen.
Kijk Beauguel heeft van de 27 wedstrijden 7 korte invalbeurten gehad, dat is wat reëler.
Vasconcellos was een grapje natuurlijk....
ik dacht dat Emil minder speelde, maar je hebt gelijk, hij is een regelmatige invaller bij Hannover.
Maar hoe dan ook, prio is om een goalgetter te krijgen, liefst een die RKC qua cultuur kent en snel ingespeeld is.
We hebben ook niets aan een speler zonder ritme, die tijd nodig heeft om te acclimatiseren. Hij moet er direct staan!
lastig is het wel, maar over 16 dagen moeten we iig 4 punten vergaard hebben, liefst 6.
Eiting zou van mij ook zeker nog extra erbij mogen komen voor de middenlinie.
Echter gaat mijn voorkeur wel uit naar een aanvaller. Benschop niet mee met Groningen en bezig met een transfer, zou dit niks voor ons zijn ? Anders vind ik Beauguel zeker een goeie optie die van mij zo terug zou mogen komen !
Misschien toch eens bij Mark Overmars aankloppen voor Lassina Traoré.
Sparta heeft interesse, maar volgens mij verhuurd Ajax geen spelers met toekomstperspectief aan clubs die op kunstgras spelen.
Ik vind het wel erg stil op transfer gebied. Ik snap dat het voor RKC niet makkelijk is als kleine club maar dan moet er ook niet geroepen worden dat er elke linie 1 bij zou moeten komen. Maar we laten ons verrassen.
Mij lijkt een lb noodzakelijk en een scorende spits of rechtsbuiten is ook geen overbodige luxe aangezien maatsen niét heel doelgericht is
Ik vind het ook stil rondom Stijn Spierings, weet iemand hier meer van? Las dat Heerenveen ook interesse had.
Ik vind het ook stil rondom Stijn Spierings, weet iemand hier meer van? Las dat Heerenveen ook interesse had.
Heerenveen heeft geen interesse volgens hun TD. Utrecht zou ook interesse hebben maar dat lijkt me sterk als je kijkt naar de spelers van Utrecht op centraal en aanvallend middenveld. Las ook op het twitter account van de Bulgaarse bron ( https://twitter.com/shumanskoo ) dat het bedrag waarschijnlijk lager zou zijn dan 500.000. Verder meldt hij dat Levski ook bezig is met een middenvelder van Slavia Praag. Het zou kunnen zijn dat de clubs er niet uitkomen en dat Levski verder is gaan kijken. Ik zou het prima vinden als Stijn blijft, zeker als het eventuele bedrag lager is dan 500,000.
Verder staat Richard van der Venne in de belangstelling van RKC mocht Spierings vertrekken. ( https://www.rtvoost.nl/nieuws/324083/Richard-van-der-Venne-op-de-radar-bij-RKC-Ik-heb-natuurlijk-wel-wat-gehoord)