Forum

Transfers 22/23
 

[Gesloten] Transfers 22/23

Pagina 138 / 148 Eerste     Laatste
(@nickvanzijp)
Lid
Geplaatst door: @nickvanzijp

Voor de mensen die de podcast nog niet hebben geluisterd van deze maand, zeker het luisteren weer waard! In de podcast laten Bram en Lucas een hint vallen over een potentiële nieuwe verdediger. Misschien ben ik iets te jong met mijn 21 jaar maar ik kom er niet uit, Lucas benoemd hete kip en Bram benoemd Juffrouw Tok. Iemand enig idee naar welke verdediger dit zou kunnen leiden?

Op de vrijmibo toch nog even zitten denken over deze hints en gezocht naar het restaurant Juffrouw Tok. Dit restaurant heeft vooral één specialiteit; kip Piri Piri, wat ook aansluit op de hint van Lucas. Kip Piri Piri doet mij aan één voetballer denken uit Nederland: Kik Pierie. Zou RKC met Kik Pierie bezig zijn? Grote kans dat ik veels te ver aan het nadenken ben en de hints ergens heel anders op doelen.

Dit bericht is 1 jaar geleden aangepast door RKCNick
Geplaatst : 18/11/2022 5:16 pm
Ton1989 reageerde
Luc
 Luc
(@luc)
Luctor et emergo

@nickvanzijp 

Goed gevonden! Zou een prima versterking zijn! 

Geplaatst : 18/11/2022 5:32 pm
RKCNick en Ton1989 reageerden
Streppel1968
(@streppel1968)
Lid

Zou inderdaad een mooie zijn, en kloppend met de hints. De eerder ook geopperde Jethro Willems zou ook een speler zijn die hier zou kunnen aarden. Ik zeg Willems en Pierie erbij, en we spelen play offs voor Europa dit seizoen! 

Geplaatst : 19/11/2022 1:25 pm
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

Oosting heeft Groningen afgezegd. 

Verder nog nieuwtjes? Wellicht kunnen we een verdediger van Saudi Arabie halen, als je Messi kan afstoppen moet Veerman geen probleem zijn. 

Geplaatst : 23/11/2022 11:10 am
(@andre)
Lid

Nu de winterstop al is aangebroken en we nog ruim een maand moeten wachten voor het openen van de transferwindow, lijkt me dit het perfecte moment om te bekijken hoe het gaat met de rkc-spelers die afgelopen zomer hebben gekozen om (tijdelijk) afscheid te nemen van RKC.

Laten we beginnen met de enige speler die nog een contract heeft op de Akkerlaan.

David Min: Door de late overgang begon hij nog als invaller, maar met 2 goals en 1 assist in zijn eerste 3 basisplaatsen bij Telstar is hij inmiddels uitgegroeid tot een vaste basisspeler. Door een doelpunt in zijn tweede invalbeurt staat de teller in totaal op 3 goals en 1 assist in 12 wedstrijden. 

Gek genoeg heeft hij tot nu toe wel meestal gespeeld als een soort rechtsbuiten. Eerlijk gezegd heeft hij tot nu toe meer gespeeld dan ik verwacht had en is het op dat gebied een geslaagde huurtransfer voor alle partijen.

Misschien is zo'n huurperiode ook goed voor een Felida of een Augustijns die met de huidige concurrentie op het middenveld waarschijnlijk niet veel aan spelen gaan toekomen. 

Dan gaan we even kort door de spelers die we nog regelmatig zien langs komen in de eredivisie/kkd:

Alexander Büttner: Basisspeler bij zijn jeugdliefde, de Graafschap, die het qua punten minder doen dan ze zelf van tevoren hadden verwacht/gehoopt.

Finn Stokkers: Begon als basisspeler, maar zit inmiddels in dezelfde situatie als vorig jaar bij RKC. Valt bijna altijd tussen de 20 en 30 minuten in. Gezien de huidige kwaliteiten in de aanval bij RKC wordt hij, buiten zijn werklust, niet heel erg gemist.

Lennerd Daneels: Was de eerste 3 wedstrijden nog basisspeler bij RKC, maar is inmiddels een speler die niet eens altijd in de basis staat bij een dolend Roda JC.  Als je kijkt naar de huidige aanvallers bij RKC, lijkt het erop dat er op deze positie goed doorgeselecteerd is. 

Issam El Maach: Van derde keeper bij RKC, naar derde keeper bij Twente. Financieel waarschijnlijk een goede keuze, sportief was een stap naar beneden, mijns inziens, logischer geweest. 

Jens Odgaard: Die zien we allemaal vaak genoeg spelen. Prima eerste seizoenshelft bij AZ.

Melle Meulensteen: Had zelf ongetwijfeld ook meer verwacht bij een overstap naar Vitesse. Met een trainerswissel en een relatief lage plek op de ranglijst als oorzaak hiervan. Toch eigenlijk wel een vaste basisspeler en het is te hopen dat hij dat blijft na zijn blessure.

 

Dan sluiten we af met de spelers die de meeste supporters waarschijnlijk uit het oog geraakt zijn.

Ayman Azhil: Na twee uitleenperiodes in Waalwijk, bleef hij dit jaar bij de selectie van Bayer Leverkusen. Er volgde een half jaar waarbij hij 4x op de bank zat en 1x in de laatste minuut is ingevallen. Eerlijk gezegd zat hij ook alleen maar op de bank omdat een andere speler geblesseerd was geraakt. Wat van tevoren te verwachten was is ook uitgekomen, een seizoenshelft met veel trainingsuren en weinig speelminuten. Gezien onze huidige middenvelders is het goed dat we Azhil niet nog een jaar gehuurd hebben.

Achraf El Bouchataoui : Wisselspeler bij een middenmoter op het tweede niveau in België, had vorig jaar in mijn herinnering een beetje pech met zijn blessure. Lijkt er tot nu toe op dat RKC goed doorgeselecteerd heeft. 

Richard van der Venne: Begonnen als wisselsspeler en inmiddels een basisspeler in Australië. Inmiddels ook al weer een typische van der Venne-goal gemaakt. Het lijkt tot nu toe een geweldige stap voor een voetbalavontuur. Ik denk dat de meeste rkc'ers hem dit van harte gunnen.

Ahmed Touba: We eindigen met onze topverkoop van afgelopen zomer. Hij lijkt te zijn gehaald als roulatiespeler, die een tijdje mag wennen achter het vaste centrale duo. Hij heeft in de conference league wel alle wedstrijden in de basis gestaan wanneer hij fit was. Deze club staat momenteel vijfde in de Turkse competitie, en verloor de laatste wedstrijd thuis met 7-0 van galatasaray. Misschien krijgt/grijpt Touba na de winterstop wel zijn kans.

 

Van alle spelers die RKC verlaten hebben, zijn de meeste die een stap omhoog/opzij gemaakt hebben goed terecht gekomen. Leuk om te zien dat sommige al vrij snel uitgegroeid zijn tot onbetwiste basisspeler bij hun volgende club. Deze spelers waren vaak door persoonlijke omstandigheden afgelopen zomer toch al niet houdbaar. (Dichter bij geboortestad/sportieve ambitie/mooi avontuur)

Van de spelers die een stap omlaag gemaakt hebben, laten de meeste spelers zien dat ze momenteel niet het niveau hebben om eredivisie te kunnen spelen. Bij deze spelers is dus goed doorgeselecteerd, zeker omdat ze zijn vervangen door spelers die momenteel simpelweg meer kwaliteit hebben.

Naar mijn mening zijn er geen spelers vertrokken die houdbaar en daarnaast ook een versterking waren, in dat opzicht een compliment aan Frank en Mo.

 

 

 

Geplaatst : 23/11/2022 2:58 pm
Ton1989
(@ton1989)
Lid

@andre 

mooi uiteengezet

Geplaatst : 24/11/2022 2:02 pm
Zeljko
(@zeljko)
Lid
Geplaatst door: @nickvanzijp
Geplaatst door: @nickvanzijp

Voor de mensen die de podcast nog niet hebben geluisterd van deze maand, zeker het luisteren weer waard! In de podcast laten Bram en Lucas een hint vallen over een potentiële nieuwe verdediger. Misschien ben ik iets te jong met mijn 21 jaar maar ik kom er niet uit, Lucas benoemd hete kip en Bram benoemd Juffrouw Tok. Iemand enig idee naar welke verdediger dit zou kunnen leiden?

Op de vrijmibo toch nog even zitten denken over deze hints en gezocht naar het restaurant Juffrouw Tok. Dit restaurant heeft vooral één specialiteit; kip Piri Piri, wat ook aansluit op de hint van Lucas. Kip Piri Piri doet mij aan één voetballer denken uit Nederland: Kik Pierie. Zou RKC met Kik Pierie bezig zijn? Grote kans dat ik veels te ver aan het nadenken ben en de hints ergens heel anders op doelen.

Hij mag vertrekken..

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1056445/ajax-wil-af-van-drietal-dat-in-overleg-niet-mee-is-op-trainingskamp-in-spanje.html

Geplaatst : 28/11/2022 5:57 pm
Ton1989
(@ton1989)
Lid

Welkom wat mij betreft ook iemand met veel potentie en een terugslag heeft gehad...

 

Geplaatst : 28/11/2022 11:47 pm
(@kurtvandoorn)
Lid

@zeljko het zou goed kunnen.

ajax weet ook dat wij spelers weer kunnen laten opleven en dat hij bij RKC in de basis zou staan.
hij gaat niet mee op trainingskamp en meerdere clubs hebben interesse.

dus het zou goed kunnen dat pierie naar ons toe komt en dan hebben we een goede verdediger er bij dan alleen nog op zoek naar de nieuwe adewoye en misschien een 2 de linksachter. 

dus laat pierie maar komen

Geplaatst : 29/11/2022 12:35 pm
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

@kurtvandoorn Ik denk dat Pierie dan de "nieuwe Adewoye" zal worden. Bij een nieuwe linksachter moeten we durven doorselecteren en dus Wouters laten gaan. Het moet wel een directe versterking zijn. Pierie is trouwens wel een vooruitgang ten opzichte van Gaari, dus snel doen. 

Geplaatst : 29/11/2022 1:03 pm
Ton1989
(@ton1989)
Lid

Kik Pieri op huurbasis naar Excelsior...

Geplaatst : 30/11/2022 5:51 pm
DrDoom
(@drdoom)
Je maintiendrai !!

Ik dacht dat Ajax nooit spelers zou verhuren aan clubs met kunstgras?

Geplaatst : 01/12/2022 10:59 am
Streppel1968
(@streppel1968)
Lid

Zonde, had Pierie graag in Waalwijk gezien. Benieuwd wie, en/of er wel bijkomt/ komen

Geplaatst : 01/12/2022 9:21 pm
 Tim
(@tim)
Oprichter Programmeur Supporter

Het is de laatste tijd wat stil rondom de club en vanuit ons, hier onder in het andere topic geven we daar wat meer info over:

 

https://rkcnu.nl/forum/overig/rkc-op-social-media/#post-8460

Topic starter Geplaatst : 13/12/2022 7:47 pm
Robbert_15
(@robbert_15)
Lid
Geplaatst door: @tim

Het is de laatste tijd wat stil rondom de club en vanuit ons, hier onder in het andere topic geven we daar wat meer info over:

 

https://rkcnu.nl/forum/overig/rkc-op-social-media/#post-8460

Triest mannen!

Dat zowel BD als RKCNU als een van de weinige informatie kanalen rond om RKC zo buiten gesloten worden klinkt voor mij als een minachting naar supporters. Een club moet leven, gevoed door geruchten en hoop. Dit creëert een verlangen naar de volgen de wedstijd, het volgende seizoen ect. ect.
Het mopperen dat er weinig SCC-houders zijn blijft, maar voor de niet SCC-Houders wordt het door alle besloten trainingen en wedstijden en de weinig informatie steeds lastiger om het RKC-virus op te pikken. Wellicht heeft men het afstand houden uit de corona periode iets te letterlijk genomen.

Nu is het al weken doodstil, worden letterlijk alle wedstrijden in de winterstop besloten gehouden, wordt er hooguit achteraf gecommuniceerd dat er gespeeld is met een kort verhaal of een tweetje, we krijgen nog net door welke spelers in de basis opstelling stonden.

Ik vind het geen positieve ontwikkelingen die gaande zijn, de hoeveelheid besloten wedstijden groeit, de informatie voorziening krimpt, en landelijk worden er ook nog eens meer en meer uitsupporters verboden...

 

Geplaatst : 15/12/2022 1:38 pm
Pagina 138 / 148 Eerste     Laatste
Deel: