Daarnaast en misschien kunnen de mensen achter rkcnu daar antwoord op geven: Waarom komt er nu ineens vanalles naar buiten via FC Afkicken? En niet eerder via RKC zelf of via rkcnu? Die mannen zitten overal kort op en hebben ook al op veel situaties antwoord gegeven, maar een reactie van frank nu bij afkicken en niet eerder bij rkcnu of via facebook van RKC kon niet? vaag.
Vind het ook raar dat het weken super stil in, het BD heeft geen interviews gehad met spelers vind ik opvallend. maar ook RKCNU heeft weinig tot niks aan citaten ect van de club gehad, geen interview of wat dan ook en dan verschijnt onze directeur ineens bij FC Afkicken ( prima show overigens) maar wordt daar ineens rond geroepen hoe het zit , terwijl hij juist dit soort antwoorden had kunnen en miss wel moeten gunnen aan de kanalen die jaar rond over RKC berichten zoals RKCNU en BD oid. Had wellicht met RKCNU een soort mini podcast opgenomen live via Langstraat Media zoals altijd met een livestream en vragen van kijkers ect. noem nu maar even snel iets. Jammer
Gister hebben RKC (Frank) en ADO (Janmaat) nog gebeld over een speler. Klinkt alsof het meer was dat ADO een speler van RKC wilde, wie? Geen flauw idee. Wordt alleen gezegd dat ADO weinig/geen kans had.
Zou mij niet verbazen dat ze een lijntje hebben uitgegooid naar bakari, op die paar minuutjes van afgelopen zaterdag na hebben ze om de 1 of andere reden nog geen gebruik van hem gemaakt.
Chris Tempelman op twitter:
Geen extra verdediger voor RKC Waalwijk. Hooguit nog een transfervrije optie die na de deadline nog kan komen. Joseph Oosting zei vorige week al dat tevreden is met de spelers die hij heeft. Het lijkt een gok, veel schorsingen en blessures kunnen er niet komen.
@zeljko Hij is de enige RKC volger die iets post. Bij het BD is het angstvallig stil.
@rkc-alerts Dit toont ook wel pijnlijk hoe uit balans deze selectie is. Je aanvallende posities driedubbel bezet, je defensieve posities niet eens dubbel bezet. Behalve de keeper, wellicht is Spenkelink een geweldige linksback weten wij veel.
Goed, ik heb eens even een gles azijn uit een goed jaar open getrokken en ga er eens even goed voor zitten.
Er vanuit gaande dat de tekst "in principe rond" ook betekent "daadwerkelijk rond" denk ik er het mijne van. Ik geloof niet in zaken dat er alsnog iets gebeurt vandaag, immers zou Frank dan best kunnen zeggen: "er speelt nog wel wat, maar we weten niet of het rond gaat komen".
Maar ik hoor hem in de podcast zeggen dat "als je iets toevoegt aan de selectie, de spelers ook moeten zien dat die persoon daadwerkelijk iets toevoegt".... laten we die even omdraaien: op dit moment gaan er 8 spelers wekelijks het veld op met de gedachte "pfoeh, we gaan het weer doen met Lutonda, Gaari en Vaessen achterin". En dan beoordeel ik echt louter op de huidige kwaliteiten op de positie waar ze nu spelen. Potentie: leuk! Inzet: geweldig! Clubliefde: lovenswaardig! Maar het gaat om wat je nu presteert. Het is de eredivisie, geen opleidingsklasse.
Maar ik zet ook sterke twijfels bij het huiswerk van de club. Waar is het befaamde boekje van Janus van Gelder? We wisten al vrij zeker dat we deze periode 3 basis-verdedigers op moesten gaan vangen, daar is deels op voorbereid met Dario en Shawn, maar daarachter is de spoeling veel te dun. Je gaat dan terugvallen op Nieuwpoort en Lelieveld, want -met alle respect- Mulder is geen speler meer voor 90 minuten.
We weten dat we met een beperkt budget moeten werken en besteden daarvan nagenoeg niks aan de achterhoede. Lelieveld werd gehaald, wat mij betreft een goede aanwinst, maar de posities waarop versterkingen essentieel waren (LB en CV) bleven leeg qua versterkingen. Gaari wordt nu noodgedwongen op CV neergezet, maar eigenlijk zegt de verklaring "hij kan daar ook spelen" vaak al genoeg.
Sowieso is "beperkt budget" in deze zomer natuurlijk relatief. We hebben voor een stevige cent aan spelers verkocht, al weten we natuurlijk de betalingsvoorwaarden niet. En dit geld moeten we niet in 1x opstoken door middelmatige spelers voor veel geld te halen. Echter.... deze zuinigheid is wat mij betreft verkeerde zuinigheid. Zeker omdat Frank zich wat mij betreft -als ik naar de podcast luisterde- laat verblinden door de resultaten van de 1ste wedstrijden. Wat we hebben laten zien is kennelijk genoeg.
Ik vraag me ook oprecht af waar onze RvC is in dit verhaal? Waren die lekker op vakantie de afgelopen periode? Wat is hun visie?
Ze moeten zich zeker niet actief met de opstelling of iets dergelijks bemoeien. Maar als je directie voorlegt dat we minder investeren in de spelers, maar wel gaan investeren in een hypermodern ijsbad of de (waanzinnige) aanstelling van een assistent-keeperstrainer voor de 4 keepers die we hebben. Dan mag je als commissaris best 2 dingen doen:
1) vragen of je in Bananensplit zit
2) je directie vragen of dit nou echt de investeringen zijn die belangrijker zijn dan aantoonbare versterkingen.
Ons hypersonische recovery-bad en onze macro-biotische wonder diëtist heeft echter tot nu toe kennelijk nog geen speler overtuigd om toch voor RKC te kiezen. Niet verrassend, de voetbalwereld draait immers om ordinaire knaken. Dat is waar de heren voetballers in willen baden! Niet in ijsblokjes!
En: ik heb alle vertrouwen in Frank en Mo aan het roer, maar ik zie het grotere geheel niet. Ga eerst voor sportieve resultaten door je selectie zo sterk mogelijk te maken, dan komt de rest vanzelf! Maar leg je achterban nou ook eens uit wat het grotere plaatje is.
(Indien er voor het vallen van de nacht alsnog 2 wereldklasse verdedigers binnengehaald kunnen worden, kunt u bovenstaande als niet-geschreven beschouwen)
Een tijdje geleden werd gemeld dat RKC interesse had in Jay Idzes, een CVM die volgensmij als CV uit de voeten kan.
Uiteindelijk is er niks meer over gehoord?
@lucaa0416 Idzes is tegenwoordig basisspeler bij GAE, denk dat die (te) veel geld vroegen. Ik denk dat er niks meer bijkomt, maar om eventueel Frank en Mo nog op een andere gedachte te brengen; Mitchel Dijks zijn contract is verscheurd.
Excelsior kan het wel, en die staat onder ons in die voetbalpiramide.....
Duitse verdediger voor Excelsior
Excelsior Rotterdam, dat druk bezig is op Deadline Day, heeft de centrale verdediger Maxime Awoudja toegevoegd aan de selectie. De 24-jarige Duitser doorliep de gehele jeugdopleiding van Bayern München en komt over van VfB Stuttgart uit de Bundesliga. Awoudja tekent een contract voor één seizoen met een optie voor nog een jaar.
Tja we moeten het hier blijkbaar mee gaan doen. Of er moet transfervrij nog iets worden aangetrokken.
Wellicht hebben Frank en Mo het geld dat we voor Meulensteen en Touba hebben gehad opgebrand in de Sint Jan met de hoop voor een goddelijke interventie met talent voor Lutonda, Gaari en Vaessen. Want de als Oosting niet van zijn geloof afvalt dan moeten we het doen met deze 3 onzekere factoren in de achterhoede en gek genoeg een surplus aan aanvallende kwaliteit op de bank.
Wat het meest bizarre is, is dat we maar 2 huurspelers hebben. In voorgaande seizoenen waren er dat er altijd 3 of 4. We weten dat Feyenoord Hartman kwijt wilde en zo zullen er nog wel meer zijn. Al met al hebben ze hun werk gewoon niet goed gedaan.
Dijks ?
@frankie-1988 Zou vet zijn zeg, maar kan me niet voorstellen met zijn salaris.
@bertusv Lees net een interview waarin Dijks aangeeft een mondeling akkoord te hebben met een Eredivisie ploeg. Laten we maar hopen dat dit dan RKC is.