Forum

Transfers 22/23

[Gesloten] Transfers 22/23

Pagina 115 / 148 Eerste     Laatste
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

Zelfs in de "Jol jaren" zat het vaker niet dan wel vol. We moeten niet vergeten dat we een gigantische groei hebben gemaakt van onderin 1e divisie naar 10e in de eredivisie in 4 jaar tijd. Verder zal RKC zelf ook wat actiever en ambitieuzer naar buiten moeten treden om mensen aan te spreken. Het minderwaardigheidscomplex druipt aan alle kanten van de club af, ook het interview met Oosting en Mosselveld staat er bol van. Stop over dat gezever over de voetbalpiramide, maar vertel wat je als club wel kan en waar je ambities liggen en straal dat ook uit. RKC heeft het bijzondere verhaal dat het als dorpsclub over 40 jaar gezien een vaste waarde in de eredivisie is. 

Geplaatst : 11/08/2022 11:24 am
Roberto
(@robbert_15)
Lid
Geplaatst door: @boppah

Zelfs in de "Jol jaren" zat het vaker niet dan wel vol. We moeten niet vergeten dat we een gigantische groei hebben gemaakt van onderin 1e divisie naar 10e in de eredivisie in 4 jaar tijd. Verder zal RKC zelf ook wat actiever en ambitieuzer naar buiten moeten treden om mensen aan te spreken. Het minderwaardigheidscomplex druipt aan alle kanten van de club af, ook het interview met Oosting en Mosselveld staat er bol van. Stop over dat gezever over de voetbalpiramide, maar vertel wat je als club wel kan en waar je ambities liggen en straal dat ook uit. RKC heeft het bijzondere verhaal dat het als dorpsclub over 40 jaar gezien een vaste waarde in de eredivisie is. 

Is het minderwaardigheidscomplex of is het realisme? Roepen dat we wel even 10e worden maar vervolgens degraderen is denk ik ook niet het juiste signaal, in het midden zal de waarheid liggen. 

Ik snap het verhaal van de club wel overigens want  Is het reëel te verwachten dat je als RKC met een begroting van 8 miljoen steevast mee doet om plek 15 tot 8 en daarop spelers haalt? een Volendam promoveert maar pakt direct al een begrotingsvoorsprong van ruim een miljoen. even ter vergelijk.

Daarnaast is het ontzettend lastig om in deze regio MKB verder dan Waalwijk te bereiken Er zitten immers zoveel clubs in een straal van 20km. En in Tilburg en Breda zit nu eenmaal meer volk waar het MKB iets aan heeft t.o.v. het grotere media bereikt dat rkc in de ere heeft waar het MKB weer minder aan heeft en daarnaast zit er een gigantische industrie in Waalwijk, maar allemaal bedrijven die niks met RKC hebben, maar ook niks aan RKC hebben. Wat moet bijv een bol.com met slager pietjes van om de hoek samen in een ruimte om te netwerken? De financiële groei op dat gebied zal mijns inziens redelijk stagneren, Winsten moeten komen uit de vooralsnog sporadische transfers. Het MBK is de pool waar RKC in vist

Stappen op de TV ladder zijn ook minimale verschillen dus als we daadwerkelijk sportief structurele stappen willen maken moeten we zorgen voor jonge talenten die de stap kunnen maken, en hopen dat die dat ook doen ala Meulensteen. Maar dat is een heel lange adem traject, wat de afgelopen jaren gelukkig versnelt is.

Daar tegenover snap ik de reacties van Boppah hier ook, altijd maar benoemen dat je zo klein bent, altijd maar benoemen dat we eigenlijk hier niet horen ect. We zijn enorm trots dat we hier spelen we weten met zijn alle verdomd goed hoe het op vrijdag avond in een koud en leeg mandemakers stadion was om thuis tegen achilles'29 met 1-4 op de klote te krijgen. Maar kijk waar we zijn! elk eredivsie seizoen sinds de terug kreeg kwamen er steeds +/- 100/200 seizoenskaarten bij GROEI ! de begroting stijgt elkjaar( rustig aan dit seizoen met 2 ton) meer hee GROEI ! ook dat kan benoemd worden. En verder de reuring rond om RKC. Ik ben ontzettend blij met RKCNU en de Podcast, het houdt mensen betrokken mensen spreken er over en houden binding met RKC. RKC zelf laat logischerwijs weinig los over potentiele transfers. Bieden ze in tilburg een ton aan salaris meer en ze zijn weg zie Lamprou. Maar een middenweg door af en toe via RKCNU eens wat te droppen ect. Of iets meer interactie denk ik dat de club op lange termijn zeker verder kan helpen niet vandaag op morgen maar reuring dat er op verjaardagen over de club gesproken is creeert op de lange termijn wel draagvlak mijns inziens.

Ik denk overigens dat de club naar spelers toe echt wel benoemd wat er wel mogelijk is ect. ipv alleen de voetbalpiramide anders gaan bepaalde spelers als Bakkali Clement ect. niet komen die mogelijkheden zijn juist de reden dat ze komen want voor de centen moet je niet in Waalwijk zijn. Honger zullen ze niet hebben, maar financieel onafhankelijk speel je je in Waalwijk verre van. Denk dat dit soort interviews vooral bedoeld zijn om Fans te laten voor te houden dat we in een unieke situatie leven en dat dit vooralsnog niet de standaard is en elk seizoen het voorlopig laatste eredivisie seizoen kan zijn.

Gezien het type spelers dat op dit moment zeker laste minute aangetrokken wordt denk ik dat RKC weldegelijk stappen maakt en een ander categorie speler benaderd wat mijn inziens juist niet als minderwaardigheidscomplex kan worden afgedaan. vind een Josefzoon en Bakkali toch een ander categorie speler dan dat we 2 jaar terug daar speelden met James Efmorfides 

Ben als aanvulling op het stukje hier boven en de reuring in Waalwijk over RKC ook wel  eens dat er aan zichtbaarheid in de stad wat gedaan kan worden wat betreft RKC. Op de regio van het stadion na zie je eigenlijk nergens RKC uitingen of Uberhaupt dat er een BVO in de stad zit. Geen aankondigingen van wedstrijden, ect. tis via de bekende sociale media kanalen gedeeld dat er weer seizoenkaarten te koop zijn ect. Ik zelf zou ook kijken of er een samenwerking met de Efteling te realiseren valt. Bij de aanschaf van een Abbonnement op de Efteling een kaartje voor RKC ( Vaste Efteling wedstrijden ?? op JJ ) en wellicht andersom aanschaf van een Abbo een (kortings)kaart voor de Efteling? bedoel met Villa Pardoes ect zijn de contacten in kaatsheuvel aanwezig. Het klinkt krom dat er altijd iets tegen over moet staan maar mensen moeten inderdaad even getriggerd worden voor dat het een verslaving wordt om naar RKC te kijken en vloekend op een tribune te zitten 🙂 

Dit bericht is 2 jaar geleden aangepast door Roberto
Geplaatst : 11/08/2022 12:57 pm
Wolluk witte wel vond dit leuk
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

@robbert_15 Er zit een groot gat tussen arrogantie (Willem II) en een minderwaardigheidscomplex als RKC. Realisme is degradatie altijd in het oog houden, maar ook vooruit durven kijken. Alleen naar begroting kijken geeft een vertekend beeld, omdat RKC geen jeugd opleiding heeft en relatief weinig kosten aan de infrastructuur kan het relatief veel in het team stoppen. 

Waar het om gaat is dat Mosselveld in plaats van zeveren over de voetbal piramide, ook kan zeggen we zijn als klein clubje 10e geworden en hebben in het verleden aangetoond dan je plaats in de voetbalpiramide niet alles zegt, dat juist RKC dat keer op keer heeft bewezen door die plek te ontstijgen en dat met aantrekkelijk voetbal. 

Gezien de spelers die zijn gekomen (behalve defensief dan) hebben we ook stappen gezet. We zijn geen lelijk eendje meer, we zijn de nummer 2 van Brabant, boven NAC en Willem II en dat met minder geld. Dat is het realistische verhaal van RKC. Dat is verhaal dat RKC moet vertellen, wij zijn die club die tart met de wetten van het moderne voetbal dat de clubs met het meeste geld hoger staan. Daar mag best trots vandaan komen. 

Dit bericht is 2 jaar geleden aangepast door Bakari
Geplaatst : 11/08/2022 1:10 pm
Roberto en Michiel Kramer vonden dit leuk
(@kurtvandoorn)
Lid

@robbert_15  ik ben het helemaal eens met wat je zecht 

Geplaatst : 11/08/2022 1:53 pm
(@gekke-gerritje)
Gerritjuh is gek jonguh!

Tsja groei van ieder jaar enkele kaarten is makkelijk scoren na het diepe dal na de laatste degradatie. Ik denk dat je toch ook naar de eredivisie tijd moet kijken van voor die laatste degradatie. Toen zaten er wel degelijk meer toeschouwers als de laatste 3 jaar. Er zijn er vele afgehaakt na die degradatie die echt niet meer terug komen. En wat is daar de reden van? Niemand die het echt weet denk.

Ook vraag ik me af of de hoek EE echt meerwaarde heeft ten opzichte van de tijd dat het midden van EE de trouwe zingende supporters herbergde. 

Vanuit het midden vh vak word er veel sneller meegedaan links en recht dan nu t geval is. Ja FF doet nu wat meer mee maar daar zit het eigenlijk ook nooit vol.

Er moet gewoon op de een of andere manier meer sfeer gaan komen uit het midden gedeelte van EE maar hoe??

kom zelf sinds eind jaren 90 bij rkc en vind RKC gewoon uit die tijd een eredivisie club.

Toen speelde we ook vaak nacompetitie wat betekent dat je kan degraderen......

Doe er dan alles aan zo snel mogelijk terug te keren in de eredivisie en straal gewoon uit dat je eredivisie club bent van plek 12/18.

Niet l#llen maar poetsen en roeien met de riemen die je hebt!😉

Geplaatst : 11/08/2022 1:54 pm
Streppel1968 vond dit leuk
Timon
(@timon)
Lid
Geplaatst door: @pascal

Leuk artikel van RKC in de VI. Voor de mensen zonder abbo even paar punten eruit die ook (deels) raakvlak hebben met dit topic. En jawel, daar is ‘ie weer: ‘de voetbalpiramide’

Over de opbrengst van de verkoop van Meulensteen en Touba zegt van Mosselveld het volgende: “Natuurlijk is dat geen drie miljoen, net zoals de vijf miljoen van Frenkie de Jong er geen vijf waren. Maar iedereen schrijft het op en twee dagen later lopen ze hier mopperend rond of we nog eens wat spelers gaan halen voor al die miljoenen. Ja, we hebben een plus en daar zijn we trots op. Maar we leven onder in de voetbalpiramide. We kunnen geen langdurige contracten bieden en alleen handelen met allerlei voorwaarden in de contracten, waarmee je toch een deal rond kan maken. Dus er blijft veel minder over en van dat geld gebruiken we dan ook nog eens een deel om een buffer op te bouwen. Het is zeker voor een club als RKC lastig als de competitie zo vroeg begint, we staan overal achteraan, dus dan weet je dat de trainer aan de competitie moet beginnen zonder dat hij met zijn ploeg heeft kunnen oefenen”.

Daarnaast proef je bij Oosting en v. Mosselveld (terecht) een beetje de ‘frustratie’ omtrent de vulgraad van het stadion. Die volgens van Mosselveld zeker niet zo slecht is als je het afzet tegen het inwonersaantal, maar men had zeker op meer gehoopt. Het is een van de doelen om het stadion echt weer vol te gaan krijgen, ook tegen de minder aansprekende tegenstanders.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, mede dankzij alle tirades hier op het forum, hardop heb zitten lachen toen ik het woord 'voetbalpiramide' las in het VI Pro artikel.

Geplaatst : 11/08/2022 1:57 pm
Pascal vond dit leuk
(@gekke-gerritje)
Gerritjuh is gek jonguh!

De bedrijven terreinen hier in Waalwijk barsten gewoon uit hun voegen van de bedrijven. Wel of geen binding met RKC hoeft ook niks uit te maken lijkt mij. Kom gewoon met een goed verhaal richting deze zakenlui en je hebt altijd kans dat er een aantal in de RKC trein stappen. Waarom kan een bol of  andere groot bedrijf  niet op een shirt als sponsor? Je speelt eredivisie hè met ieder weekend miljoenen kijkers alleen al bij de samenvattingen. 

Geplaatst : 11/08/2022 2:04 pm
(@pascal)
Lid

@gekke-gerritje Ik ben het helemaal met je eens. Misschien ben ik nu 'van de oude stempel', maar mijn inziens 'hoort' het sfeervak achter de goal, net zoals vroeger. Ik denk dat dan de sfeer inderdaad op EE breder gedragen wordt en zo heeft de hele ploeg als men naar EE speelt profijt van de sfeer en niet alleen even zo gezegd de linksbuiten die lekker 'in het hoekje speelt'. Het zou denk ik voor de hele ploeg oppeppend werken. De sfeer zou ook op tv veel beter hoorbaar zijn, daar waar het uitvak op tv altijd goed te horen is, ook als dat maar halfvol zit. En wie weet betekent een nóg betere (hoorbare) sfeer weer meer toeschouwers.

Geplaatst : 11/08/2022 2:20 pm
Streppel1968 en Wolluk witte wel vonden dit leuk
(@kurtvandoorn)
Lid

@gekke-gerritje ik denk dat wij het niet heel slecht doen op sponsort gebied en Dat komt vooral door ben mandenmakers 

Geplaatst : 11/08/2022 2:20 pm
(@gekke-gerritje)
Gerritjuh is gek jonguh!

@kurtvandoorn 

Ja er zit nogal wat mandenmakers op het industrieterrein maar ook nog heel heel veel andere bedrijven. Je maakt mij niet wijs dat er op de Waalwijkse industrie terreinen  geen rek meer zit in het toevoegen van sponsors

Geplaatst : 11/08/2022 2:27 pm
Michiel Kramer vond dit leuk
Michiel Kramer
(@michielk)
Lid

@kurtvandoorn 

Zoveel sponsors hebben wij volgens mij helemaal niet hoor..

Geplaatst : 11/08/2022 2:30 pm
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

@robink Ik heb het idee dat daar wel winst is te behalen. De industriegebieden in Waalwijk, maar in de gemeente Heusden groeien. En met onze concurrentie een niveautje lager moet daar toch wel wat meer uit te halen zijn lijkt mij. De presentatie van RKC naar buiten toe mag wat zelfverzekerder en beter. Intern gaat het goed, dat mag ook uitgestraald worden naar de buitenwereld. 

Geplaatst : 11/08/2022 2:40 pm
(@kurtvandoorn)
Lid

@robink 

https://www.rkcwaalwijk.nl/partners

Toch een behoorlijke lijst met partners 

Geplaatst : 11/08/2022 2:45 pm
Streppel1968
(@streppel1968)
Lid

Ik ben het met een aantal hierboven erg eens. Wij als supporters zijn ook inherent aan de lage toeschouwers aantallen. Het is aantrekkelijker om eens naar het stadion te komen, als de supporters daar een sfeer maken van heb ik jou. Een ware heksenketel. Maar nu zingen 150 man, weggestopt in een hoek, achter de goal doet niet mee, en de lange zijde ook niet. Daar is de sfeer hetzelfde als bij een gemiddelde biljartwedstrijd. Als het een kolkend mandemakers stadion was, zou er veel meer man op af komen. Nu is het voor iemand uit de buurt die het op tv ziet. Niet iets van nou… das gezellig daar ga ik heen ( met alle respect Willem II en nac hebben dat wel) 

Geplaatst : 11/08/2022 3:17 pm
Bakari
(@bakari)
Manusje van alles

@streppel1968 Ik heb de verhuizing naar de hoek ook nooit begrepen eerlijk gezegd. Het is een rare plek, het grootste deel van het stadion ziet ze ook niet zitten. Terug naar achter de goal lijkt mij ook beter. Verder mag het kidsvak wel wat meer gevuld worden. Desnoods voor hele lage prijzen en meer kinderen uitnodigen. Jong geleerd is oud gedaan lijkt mij. Nodig actief scholen uit etc. 

Geplaatst : 11/08/2022 3:23 pm
Pagina 115 / 148 Eerste     Laatste
Deel: