Plus we krijgen (misschien) binnenkort een nieuwe speler erbij, met zijn PEC en Ajax verleden!
Geen idee wie het is, de eerste naam wie er bij mij opkwam is Pelle Clement en ik weet dat Ben Rienstra ook een verleden heeft bij beide clubs.
Ik ben benieuwd, vind dat RKC tot nu toe echt goede zaken doet en dat we er voorin echt flink op vooruit zijn gegaan ten opzichte van vorig jaar.
Rienstra is een middenvelder. Ik hoop toch echt op een verdediger. aan de andere kant: scoringsprobleem is nu waarschijnlijk opgelost. Ik voorzie met zo'n voorhoede, en zo'n verdediging een doelpuntrijk seizoen. Ik zeg, Korfbaluitslagen.... RKC-Utrecht, voorspelling: 8-7 (ongeveer 😉 )
Mocht Cillessen naar NEC gaan;
haal aub Branderhorst
@gofresh Dat zou een geweldige investering zijn, desnoods met Etienne of Pereira als wisselgeld.
Ik wil echt een leider achterin, type Peetje_B, Nascimento, Gouda, Vermaelen, Vertonghen, een onverzettelijke ijzervreter.
Ik verwacht dat Jozef het grootste gedeelte van 't seizoen gewoon 5-2-1-2 zal willen spelen. Die nr. 10 is een speler met een vrije rol, omdat dit vaak een van origine buitenspeler zal zijn.
Opties in de spits:
Kramer, Biereth, Lobete, Kuijpers, Daneels, Min
Opties voor 10:
Bakkali, Jozefzoon, Bel Hassani
Wat mij betreft mogen ze Daneels, Min, Lutonda laten vertrekken, en daar 2 CVs en een linksback voor terughalen. Dan is de selectie helemaal compleet en gaan we ons gewoon in het linkerrijtje spelen dit jaar 🙂
Vooralsnog zijn alle aanwinsten transfervrij of huur.
Betekent dat we nog wel wat centjes te besteden hebben voor een goede CV!
Ik ben benieuwd wat daar daadwerkelijk al van binnen is.
Turkse clubs betalen zover ik weet bijna altijd in termijnen, daarnaast zat er nog een fix doorverkoop percentage er op voor brugge.
Vitesse zat er ook nog niet heel rooskleurig bij door die overnames dus wellicht is dat bedrag ook in termijnen of reeds uitgegeven aan extra salaris voor een ander categorie spelers.
Ik zou mezelf nog niet te rijk rekenen eerlijk gezegd, maar dat is puur een gevoelskwestie
De achterhoede en doelman blijven toch wel een zorgenkindje. Maar je kan als RKC niet alles hebben natuurlijk. Bij enkele blessures of vormdippen kom je in de problemen. 1 CV en een 1 LB erbij zou ideaal zijn, dan zit je net wat steviger. 1 cv erbij is toch wel nodig, ook voor je tactische flexibiliteit.
Ik denk dat je de roep om een Linksback los moet laten.
Met Lutonda en Wouters en daarnaast Bakari en Lelieveld die daar kunnen spelen. heb je daar 4 opties.
dan wordt het salaris budget daar echt niet aan opgemaakt
@robbert_15 Het blijft dan toch een zwaktepunt. Bakari is een goede speler, maar geen echte back.
De andere opties komen tekort of zijn noodoplossingen. Maar goed dat blijf je bij RKC houden natuurlijk. De grote winst is dat we met Bakkali, Vroegh en Lelieveld wel weer spelers met restwaarde hebben vastgelegd.
We moeten de zwakke broeders het komende jaar toch gaan loslaten en die ruimte benutten voor kwaliteitsspelers.
2 kwaliteitsspelers in de achterhoede erbij zijn gewoon ideaal, 1 is minimaal nodig. Van mij mogen Augustijns, Lutonda en Min dan vertrekken, die zijn overbodig.
@gofresh Is dat zeker?
Als is het maar iemand die als LB en als LCV kan spelen. Dat is toch wel minimaal.
De achterhoede en doelman blijven toch wel een zorgenkindje. Maar je kan als RKC niet alles hebben natuurlijk. Bij enkele blessures of vormdippen kom je in de problemen. 1 CV en een 1 LB erbij zou ideaal zijn, dan zit je net wat steviger. 1 cv erbij is toch wel nodig, ook voor je tactische flexibiliteit.
Ik denk dat je de roep om een Linksback los moet laten.
Met Lutonda en Wouters en daarnaast Bakari en Lelieveld die daar kunnen spelen. heb je daar 4 opties.
dan wordt het salaris budget daar echt niet aan opgemaakt
@robbert_15 En Vroegh kan ook nog als nood op linksback... Toch vind ik ook dat een goede linksback zeker toegevoegde waarde heeft in de selectie. Wouters zou mogelijk ook als CV backup kunnen zijn?
@robbert_15 nee hoor er komt n linksback bij
ik verwacht juist geen links back. Los van het feit dat ik een type buttner graag zie komen
@boppah wat vind jij een goed bedrag?
@mikacarlsberg Ligt aan de speler natuurlijk.
We hebben destijds geloof ik 100 duizend voor v.d Venne betaald, dan moet nu een 150 tot 250 wel mogelijk zijn lijkt mij. Wel met de kanttekening dat het om een potentiele bassispeler met restwaarde en een contract van minimaal 2 a 3 seizoenen moet gaan. Voor wisselspelers en oudere spelers die niks meer gaan opleveren moeten we dat absoluut niet doen.